Jumaat, 23 November 2012

7 Jus Terbaik





Selain dimakan begitu sahaja, buah-buahan boleh dibuat jus. Seperti yang kita sedia maklum, buah-buahan mempunyai pelbagai khasiat disamping vitamin yang memberi kebaikan kepada manusia. Hampir semua jenis buah-buahan boleh dibuat jus. Sebut sahaja jus, siapa yang tidak suka minum jus, kan? :)

Baiklah, mengikut kajian yang dijalankan oleh penyelidik profesional, mereka telah menyenaraikan tujuh jenis jus buah-buahan yang baik untuk kesihatan tubuh serta memelihara kecantikkan kulit seseorang. Jus tersebut adalah jus epal, delima, anggur, oren, tomato, nenas dan kranberi. Jus-jus ini membekalkan segala nutrien dan khasiat yang diperlukan tubuh serta bertindak sebagai pelindung kepada jangkitan penyakit.



  
Jus Epal @ Apple Juice








Jus Delima @ Pomegranate Juice








Jus Anggur @ Grape Juice








Jus Oren @ Orange Juice








Jus Tomato @ Tomato Juice








Jus Nenas @ Pineapple Juice








Jus Kranberi @ Cranberry Juice







Antara semua jus di atas, saya suka minum jus epal kerana epal membekalkan vitamin yang baik untuk kulit terutamanya kulit muka. Anda pula? 

Jadi, bagi mereka yang kurang berminat dengan jus buah-buahan, anda sudah mempunyai sebab untuk mula meminumnya. Gantikan pengambilan minuman berkarbonat dengan jus buah-buahan yang lebih baik untuk kesihatan kita.








Jus yang menyegarkan, 
jus yang menyihatkan. :D




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

say something here